Ειδική αγωγή & Πρώιμη παρέμβαση

Τι είναι η ειδική αγωγή;

Η ειδική αγωγή είναι η σκόπιμη παρέμβαση σχεδιασμένη να προλαμβάνει, να περιορίζει και/ή να ξεπερνά τα εμπόδια που μπορεί να δυσχεραίνουν τη μάθηση και την πλήρη και ενεργητική συμμετοχή ενός παιδιού με ιδιαιτερότητες, στο σχολείο και στην κοινωνία. Η πρώιμη παρέμβαση στην ειδική αγωγή αναφέρεται σε υπηρεσίες που παρέχονται σε βρέφη  και παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Η Π.Π. περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο σύστημα θεραπειών, εκπαιδευτικών, διατροφικών και οικογενειακών υποστηρίξεων και υποστηρίξεων φροντίδας του παιδιού. Είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να μειώσουν τις επιδράσεις των αναπηριών. Επιπλέον και για να εμποδίσουν την εμφάνιση των μαθησιακών και αναπτυξιακών προβλημάτων αργότερα στη ζωή, για παιδιά που θεωρείται ότι βρίσκονται σε επικινδυνότητα να εμφανίσουν παρόμοια προβλήματα. (smith & guralnick, 2007).

Η πρώιμη λογοθεραπευτική παρέμβαση απευθύνεται σε:

  • Βρέφη και πρόωρα μωρά με νευροεξελικτικά ελλείματα που παρουσιάζουν διαταραχές στη σίτιση (μη επαρκές βάρος,  στοματική ή ιστορικό μη στοματικής σίτισης), την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση τους  με το οικείο περιβάλλον.
  • Παιδιά προσχολικής ηλικίας με αναπτυξιακές διαταραχές η νήπια σε κίνδυνο εκδήλωσης αναπτυξιακών προβλημάτων, διαταραχές μάσησης και κατάποσης, συμπεριφοράς και κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η έγκαιρη παρέμβαση μπορεί να παρέχει τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα οφέλη. Είναι κατάλληλη για μικρά παιδιά ειδικής αγωγής και παιδιά που βρίσκονται σε κίνδυνο για αναπτυξιακή καθυστέρηση.

Εργαστήρι λογοθεραπείας και ειδικής αγωγής

Το εργαστήρι λογοθεραπείας και ειδικής αγωγής με έγκυρη διάγνωση και έγκαιρη παρέμβαση παρέχει:

Εξατομικευμένα προγράμματα με στόχο να αναπτύξει:

  • δεξιότητες του εκφραστικού λόγου.
  • προαναγνωστικές/ Αναγνωστικές δεξιότητες.
  • δεξιότητες ψυχοκινητικότητας.
  • προμαθηματικές/ Μαθηματικές δεξιότητες.
  • δεξιότητες αντίληψης.

♦  Εξατομικευμένο πρόγραμμα για την επάρκεια και την ασφαλή σίτιση/κατάποση βρεφών και νηπίων.

Ομαδικά προγράμματα με στόχο να:

  • καλλιεργήσουν τις ψυχοκοινωνικές και συναισθηματικές δεξιοτήτες.
  • καλλιεργήσουν το ομαδικό πνεύμα και την ανάληψη ρόλων.

Διεπιστημονικότητα & Λογοθεραπεία

Για την υλοποίηση των παραπάνω προγραμμάτων κρίνεται απαραίτητη η συνεργασία γονέων – παιδιού – θεραπευτή και η συνεργασία με άλλες ειδικότητες όπως οι ιατροί, εργοθεραπευτές, φυσιοθεραπευτές, ψυχολόγοι κ.α.

Τέλος, δεν ξεχνάμε ότι η πρώιμη παιδική ηλικία, είτε αναφερόμαστε σε τυπικά αναπτυσσόμενα είτε σε μη αναπτυσσόμενα παιδιά, πρέπει να είναι χαρούμενη, δημιουργική και διασκεδαστική!